-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51241 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

كتابهايي كه (سيده امين اصفهاني) نوشته اند، كدامند؟
كتابهايي كه ايشان مكتوب داشته و به چاپ رسانده عبارتند از: {T1- اربعين الهاشميه T}(عربي): اولين تأليف گرانمايه ايشان و مشتمل است بر چهل حديث در توحيد و صفات حق تعالي و اخلاق و احكام شرع و متضمن بيانات فلسفي، عرفاني و اصولي و فقهي اين كتاب به زبان عربي است و توسط شاگرد ايشان حاجيه خانم همايوني به زبان فارسي ترجمه شده است. محتواي اين كتاب به قدري دقيق و با اهميت است كه علماي نجف و بعضي مراجع تقليد را بر آن مي دارد تا سؤالات و امتحانات متعددي پيرامون فقه، اصول و ديگر مباني از مؤلف آن به عمل آورند كه از عهده تمامي اين آزمايشهاي صعب به خوبي برآمده و به درجه اجتهاد نايل آيد. {T2- جامع الشتات T} (عربي): اين كتاب مشتمل بر پرسشهاي متعددي است كه اساتيدي همچون محمدعلي قاضي طباطبايي، شيخ محمد طه هنداوي نجفي زاده، سيد حسن حسيني و... از ايشان پرسيده اند و پاسخهاي مبسوطي كه اين عالمه براي آن تحرير كرده است. اين پرسشها و پاسخها توسط شيخ مرتضي مظاهري نجفي جمع آوري و تنظيم شده است. {T3- معاد يا آخرين سير بشر:T} اين كتاب متذكر مي شود كه براي انسان غير از نشئه دنيوي نشئه ديگري در پيش است كه ناچار و بايد در سير تكاملي از تمام آن نشآت و عوامل عبور كند و سرانجام به عالَمي برسد كه فوق آن عالَمي نيست و آن را معاد و قيامت گويند. مطالب مندرج در كتاب در 9 مقاله است. {T4- النفحات الرحمانيه في الواردات القلبيه T} (عربي): اين كتاب در واقع واردات قلبي و خاطراتي است كه مؤلف در سلوك الي الله به واسطه فيض حق در مي يابد. {T5- اخلاق:T} اين كتاب اقتباسي است از طهارة الاخلاق ابن مسكويه كه قسمتي از آن ترجمه شده است و افكاري كه خانم امين در اين باره داشته اند نيز در حاشيه آن اضافه شده است. كتاب داراي جنبه علمي، عملي و اخلاقي است و مشتمل بر نكات و دقايق و لطايف مي باشد. كه البته كلمه به كلمه ترجمه نشده است. بلكه بدون عبارت پردازي، اقتباس از متن شده است. {T6- تفسير مخزن العرفان T}(فارسي): تفسير جامعي از قرآن كريم است كه در 15 جلد به چاپ رسيده است. در حين نگارش اين اثر عظيم، خانم سيده امين، پس از تفسير 2 جزء اول، از بيم آن كه براي خاتمه كارش عمر وفا نكند، به تفسير جزء سي ام دست مي يازد و به ترتيب آن را ادامه داده تا سرانجام در اواخر عمر، اين مجموعه به پايان مي رسد. به اين ترتيب اراده خداوند متعال بر اين قرار گرفت كه اين مجتهده فرزانه، تنها بانوي مفسر جهان اسلام باشد كه كلام اللّه مجيد را از ابتدا تا انتها تفسير نموده است. {T7- روش خوشبختي و توصيه به خواهران ايماني:T} در اين كتاب سعي شده است معناي سعادت و خوشبختي و راه نيل به آن با زباني ساده و همراه با اندرزهاي نيكو به خواهران ايماني ابلاغ شود. به اين منظور پس از ارائه توضيح پيرامون دو ركن خوشبختي؛ يعني: آسايش بدن و صحت مزاج و ديگري آسايش فكر و استراحت خيال و آرامش روح كه در نتيجه رعايت دو اصل اساسي عقايد صحيح و ايمان به مبدأ و معاد و اخلاق نيكو حاصل مي شود، به اركان دين و ايمان مي پردازد. در پايان كتاب نيز مباحث آموزنده اي پيرامون معناي توسل به ائمه و شفاعت، مبارزه با خرافات و وسواس، توصيه به خواهران ايماني، امتيازات، خصوصيات و شرافت زن، تهذيب اخلاق و اصول اخلاق نيك مطرح شده است. {T8- مخزن اللآلي در مناقب مولي الموالي علي(ع)T}: اين كتاب در يك مقدمه، پنج باب و يك خاتمه به ذكر فضائل و مناقب مولاي متقيان و امير مؤمنان علي(ع) مي پردازد. {T9- سير و سلوك در روش اولياء و طريق سير سعداء:T} محتواي اين كتاب در كشف و شهود و سير الي الله است. در بخشي از اين كتاب در بحث «فنا و بقا» ايشان چنين آورده اند: «... تا از خود فاني نگردي، به او باقي نباشي و تا هر چه داري از دست ندهي، به حريم قدس پي نبري. و تا به قدم اميدواري سير راه دور و دراز ننمايي، در منزل امن و امان نياسايي و تا زحمت رياضت و طاعت نكشي، هرگز به راحتي نرسي. و تا تلخي فراق نچشي، به شيريني وصال خرسند نگردي، تا آتش غضب خود را فرو ننشاني، به رحمت الهي نپيوندي، تا به ناگواري صبر در سختي ها نسازي، به شيريني نعيم هميشگي متلذذ نشوي، تا ترك لذات خيالي طبيعي نكني، محبوب حق تعالي نگردي. اگر طوق بندگي به گردن اندازي سلطان السلاطين گردي و اگر در دنيا زهد ورزي و عازم سفر به سوي حق شوي، در منزلگاه قرب ساكن شوي. اگر به پيشگاه خداوندي اش رسي، تمام ممكنات تو را بندگي نمايند. اگر دائم الحضور شوي، كار خدايي كني...» از آنجا كه بانو مجتهده امين ارزش علم و تعليم را مي شناخت و با توجه به وضعيت زمانه نيز به خوبي مي دانست كه مجال و زمينه تعلم براي دختران تا چه حد محدود است، به عنوان يك معلم متعهد در قبال جامعه زنان احساس مسؤليت مي كرد و از هر گونه كه مي توانست در راه تعليم و تربيت آنان مي كوشيد. وي از ديدن وضعي كه جامعه در آن زمان داشت، زجر مي برد و مي گفت: اگر افراد قدر خود را مي دانستند و اگر مي دانستند چه نقشي در نظام عالم دارند و خدا چه رحمتي به آنها كرده است، در جامعه اين قدر ذلت نمي پذيرفتند و طوق خواري را بر گردن خود نمي كشيدند. با توجه به اين احساس مسؤوليت اجتماعي و ديني بود كه بانو امين در سال 1344 حوزه اي به نام مكتب فاطمه(س) براي بانوان تأسيس كرد. و با 600 تا 1000 شاگرد شروع به كار كرد. تأسيس اين مكتب به صورت يك حركت علمي و فرهنگي در ميان جامعه زنان درآمد كه در آن بانوان علاقه مند به كسب علم و فضيلت، به تحصيل و تدريس علوم اسلامي در رشته هاي فقه، اصول، حكمت، عرفان فلسفه و اخلاق پرداختند و اين حركت هنوز ادامه دارد. دستاوردهاي پر ارزش و معنوي اين مكتب در تعليم و تعلم بانوان قابل توجه است. به طوري كه بسياري از بانوان اصفهان كه تحصيلات مذهبي دارند، از شاگردان حاجيه خانم امين بوده و يا از جلسات تفسير قرآن و مباحث مذهبي ايشان كه به صورت هفتگي برگزار مي شد بهره مند شده اند. از ديگر خدمات فرهنگي بانو امين تأسيس دبيرستان دخترانه بود. در آن زمان به سبب اين كه دبيران بسياري از دبيرستانهاي دخترانه مرد بودند، خانواده هاي مذهبي به ندرت اجازه مي دادند دخترانشان به دبيرستان بروند و در نتيجه ايشان با تأسيس دبيرستان دختران راه را براي تحصيل بسياري از دختران باز ساختند. اين بانوي خيّر و نيكوكار پس از پيروزي انقلاب اسلامي اين دبيرستان را به آموزش و پرورش هديه كردند و در سال 1406 ه بدرود حيات گفت، {V(بانوان عالمه و آثار آنها، مركز مديريت حوزه هاي علميّه خواهران، صص 53 - 59) V}.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.